Årsmöte 2018

Här kommer all information att läggas upp om Fi Göteborgs årsmöte den 3 mars 2018. Då utser vi ny styrelse, revisorer och valberedning. Vi beslutar också om ändringar i stadgarna och vårt politiska dokument. Alla medlemmar i F! Göteborg som betalat sin medlemsavgift för 2018 får rösta på mötet.

Motioner och handlingar ska vara inskickade senast två veckor innan mötet (den 17:e februari). Här kommer dessa att laddas upp med styrelsens svar (vad styrelsen anser om motionen) senast den 24:e februari 2018. Valberedningen kommer även presentera sitt förslag till styrelse på hemsidan senast den 24:e februari.

Vi ses på lördag den 3 mars kl 13:00 på Kvinnofolkhögskolan, Första Långgatan 28 C, Göteborg. Närmaste hållplats är Masthuggstorget. Lokalen är fysiskt tillgänglig med stor toalett.

Varmt välkomna!

Sidan uppdateras löpande.

Handlingar inför årsmöte

FiGbg Kallelse årsmöte 2018

FiGbg Dagordning årsmöte 2018

FiGbg Verksamhetsplan 2018

FiGbg Budgetproposition 2018

FiGbg Budgetproposition 2018 bilaga 1

Valberedningens förslag på lista till KF

Årsmötet genomförs enligt dagordningen som skickas ut med kallelsen. I stadgarna står det vad som måste finnas med i dagordningen. Här förklaras de olika punkterna. Skicka ett mail om du har ytterligare frågor om mötet.

Alla som är med på årsmötet kan nominera sig när punkten tas upp. Ordföranden leder mötet och sekreteraren skriver ett protokoll om vad som händer i mötet och vilka beslut som tas.

Årsmötet ska godkänna hur många som är med på mötet och hur många  som har rätt att rösta.

Den tillförordnade styrelsen har inte fått mandat av föreningen att skriva ett förslag om verksamhetsplan för kommande år. Därför finns det ingen verksamhetsplan att godkänna.

Motioner är förslag på förändringar ifrån medlemmar i våra styrande dokument som den politiska plattformen och Stadgar Fi Göteborg. Vem som helst som är medlem kan skriva en motion och de skickas in till styrelsen@figoteborg.se senast 17:e februari. För en guide till hur du skriver motioner, se denna ”Motionsguide”. Propositioner är detsamma som motioner, men skrivna av styrelsen. Om ni vill lägga ett yrkande på en motion eller proposition så skriv det i ett dokument och skicka till styrelsen@figoteborg.se.